Logo

Zapomniane ubrania wspierają #WGDYNI

Prowadzona przez Organizację:
OTOZ Animals
Kampania CSR
Data zakończenia:
28.02.2023
Bojano

Czy wiesz, że aż 2/3 konsumentów pozbywa się ubrań, które nadal nadają się do wykorzystania? 22% niepotrzebnej odzieży lub obuwia wyrzucanych jest do kosza na śmieci, skąd finalnie trafiają na wysypisko, bez możliwości odzyskania surowców. Zróbmy z nich dobry użytek!

Każde ubranie, które trafi do drugiego obiegu to zmniejszony negatywny wpływ branży odzieżowej na stan naszej planety. Produkcja jednego bawełnianego t-shirta wymaga 2 700 litrów wody!

Mając świadomość wpływu branży tekstylnej na środowisko Miasto Gdynia i marka Ubrania Do Oddania rozpoczęły współpracę w zakresie zbierania zbędnych tekstyliów.

Zachęcamy do przekazywania niepotrzebnych:

  • ubrań: damskich, męskich i dziecięcych
  • akcesoriów, np.: pasków, torebek, czapek, szalików
  • butów połączonych w pary
  • tekstyliów domowych, np.: obrusów, kocy

które nadają się do wprowadzenia do drugiego obiegu za pośrednictwem portalu www.ubraniadooddania.pl/gdynia (kartony z min. 10 kg tekstyliów)

Dostępne są również punkty stacjonarne (dowolna ilość tekstyliów):
1) Centrum Nauki Experyment
2) Przystań Lipowa 15 (Wielki Kack)
3) Przystań Chylońska 237 (Cisowa)

Ubrania Do Oddania wprowadzą jak największą ilość pozyskanej odzieży do drugiego obiegu, a za każdy kilogram rzeczy przekażą 1 zł do OTOZ Animals Ciapkowo - Schroniska dla bezdomnych zwierząt w Gdyni.

Branża odzieżowa produkuje rocznie 100 mld sztuk odzieży, ubrań i dodatków  - to znacznie więcej niż potrzebujemy. Kupujemy coraz więcej, coraz częściej i ... na krótko. Co sekundę na świecie składowana lub spalana jest śmieciarka pełna tekstyliów. Dlatego w Gdyni promujemy przekazywanie ubrań i dodatków do drugiego obiegu oraz korzystanie z niego. Zadbajmy o to, by jak najwięcej niepotrzebnych tekstyliów zostało ponownie wykorzystanych. A przy okazji przemyślmy, czy kupowanie kolejnych sztuk odzieży "na jeden sezon" to droga, którą chcemy podążać. Warto zacząć rozmowę o 10% globalnej emisji CO2 przez branżę odzieżową oraz odpadach, które generuje ona w zastraszającym tempie. Razem z "Ubrania Do Oddania" inicjujemy przedsięwzięcie, które umożliwi przekazywanie niepotrzebnych ubrań w przyjazny sposób, a dodatkowo z każdego oddanego kilograma jedna złotówka wesprze gdyńskie Ciapkowo - mówi Michał Guć, Wiceprezydent Gdyni ds. Innowacji.

Marka Ubrania Do Oddania od 2018 roku redefinuje pojęcie drugiego obiegu na rynku tekstylnym. Przekazała już ponad milion złotych do organizacji pożytku publicznego, przeprowadziła ponad 600 kampanii charytatywnych, stworzyła sieć sklepów “Butik Cyrkularny” i “UDO Second Hand” dostępnych w najlepszych galeriach handlowych oraz współpracuje z Komisją Europejską w zakresie strategii UE na rzecz zrównoważonych wyrobów włókienniczych w obiegu zamkniętym.

Współpraca miasta Gdynia i marki Ubrania Do Oddania to projekt, który potwierdza, że władze lokalne mogą bardzo sprawnie zarządzać polityką ekologiczną. Gdynia to świadome, nowoczesne miasto, które aktywnie szerzy wiedzę dotyczącą zmian klimatu i problemów środowiskowych, ale przede wszystkim oferuje swoim mieszkańcom realne możliwości oraz udogodnienia w tym zakresie. Fantastycznie jest patrzeć, jak to młode miasto “z morza i marzeń” udowadnia, że może wszystko - być stolicą designu, filmu, muzyki, a także cyrkularności. Jestem dumna, że marka Ubrania Do Oddania została partnerem Gdyni w zakresie gospodarowania tekstyliami - podkreśla Zosia Zochniak, Co-Founerka Ubrania Do Oddania. 

Współpraca z marką Ubrania Do Oddania świetnie wpisuje się w działania “Gdynia w klimacie” - programu, który rozwijany jest od kilku miesięcy, a skupia się na szeroko pojętej edukacji mieszkańców, angażowania ich w działania zmniejszające konsumpcję oraz promujące postawę ekologiczną rozumianą m.in. jako rozsądne korzystanie z zasobów i podejmowanie decyzji z myślą o ich wpływie na naszą planetę.

Schronisko Ciapkowo przekaże uzyskane środki na opiekę medyczną oraz specjalistyczną karmę dla chorych psów i kotów.