Logo
Logo Logo

REDUKUJ Z UDO EMISJĘ CO₂ I OSZCZĘDZAJ WODĘ

WSPÓLNIE ZEBRALIŚMY JUŻ:

👉🏼 4 309 856 kg ubrań, dzięki którym

♻️ zredukowaliśmy emisję CO₂ o 56 416 012 kg

♻️ zaoszczędziliśmy 30 944 764 m³ H₂O

*obliczenia zostały zrobione dla wskaźnika „Total Water Extraction”

Dzięki współpracy z ekspertami ENVIRLY by Quantifier, dokonaliśmy aktualizacji naszych wskaźników jak również kalkulatora, który pokazuje na jakim poziomie redukujesz emisję CO₂ i oszczędzasz H₂O decydując się przekazać do nas swoje niepotrzebne ubrania, które my wprowadzimy do drugiego obiegu.

♻️ Co istotne: Analiza została przeprowadzona zgodnie z metodą LCA. Wszystkie metodologie i szacowania są dostępne w pliku obliczeniowym. Głównymi źródłami faktorów emisyjności zostały: Ecoinvent - Wersja 3.11, AIB 2024, Science direct oraz Dane od dostawców. Więcej o metodyce wyliczeń znajdziesz tutaj

*More about the analysis method click here

Co to takiego ślad węglowy (carbon footprint)? W prostych słowach, to suma całkowitej emisji gazów cieplarnianych (m.in CO₂, metan, podtlenek azotu) wygenerowanych przez organizację, produkt lub osobę.

Co to takiego ślad wodny? To suma pośredniego (produkcja dóbr) i bezpośredniego (np. kąpiel, pranie) zużycia wody przez konsumenta.

Dzięki precyzyjnym wyliczeniom możemy przeliczać nasze wspólne działania na impakt społeczny i środowiskowy.

Korzystając z UbraniaDoOddania.pl dowiesz się, ile dzięki tobie NIE ZOSTAŁO wygenerowane CO₂ do atmosfery w przeliczeniu na:

♻️ 🌳 liczbę godzin oglądania filmów online

♻️ 🚘 liczbę kilometrów przejechanych samochodem typu Volkswagen Golf na silniku benzynowym

Moda to nie tylko ogromna emisja CO₂, ale również niewyobrażalne zużycie H₂O. Przekazując do nas swoje ubrania, dowiesz się, ile jej oszczędzasz w przeliczeniu na:

♻️💧 liczbę lat wody pitnej dla jednego człowieka

♻️ 🚿 liczbę 5 minutowych pryszniców

Dlaczego ta świadomość jest tak ważna?

Wszyscy w większym lub mniejszym stopniu odpowiadamy za emisję śladu węglowego (carbon footprint), a nasze decyzje zakupowe i postawy konsumenckie generują go więcej lub mniej. Te same aspekty wpływają również na procesy zużywania i oszczędzania wody.

W Europie sektor odzieżowy zalicza się do pierwszej piątki największych emitentów CO₂ po budownictwie, transporcie i żywności. Dostępne raporty i badania nad tym obszarem wskazują, że brak zmian w tym sektorze poskutkuje podwojeniem emisji CO₂ w branży modowej i to już w 2030 roku. Brak podjęcia działań dekarbonizacyjnych sprawi, że w 2030 roku moda wyemituje nawet 2,7 miliarda ton ekwiwalentu CO₂. Przy aktualnym tempie wzrostu, do 2050 roku może wykorzystać ponad jedną czwartą światowego budżetu węglowego!

Strategia Zielonego Ładu przyjęta przez Komisję Europejską dla krajów G20, której celem jest utrzymanie globalnego ocieplenia poniżej 1,5 stopnia, zakłada redukcję emisji CO₂ o 45-55 % w 2030 roku. W raporcie znajduje się wskazanie wielu rozwiązań technologicznych przeznaczony dla całej branży, ale duży obszar poświęcony został postawom konsumenckim i osobistym wyborom, które powielone przez wiele osób, realnie wpłyną na emisję CO₂ w modzie.

84% emisji CO₂ powstaje do momentu dostarczenia ubrania na sklepowy wieszak, a dłuższe używanie i przywracanie niepotrzebnych ubrań do ponownego obiegu realnie obniża tę emisję. Według Instytutu Hot or Cool i według wskazań strategii Komisji Europejskiej ograniczenie zakupów nowych ubrań jest najskuteczniejszym i zarazem najprostszym sposobem obniżania emisji CO₂ w branży modowej. Dlatego tak istotne znaczenie mają świadome zakupy i nasze wybory konsumenckie. Sięganie po ubrania z drugiego obiegu, naprawianie tego co mamy i odpowiedzialne pozbywanie się niepotrzebnych ubrań ma realne przełożenie na obniżenie emisji CO₂.

ENVIRLY by Quantifier to rozwiązanie do raportowania ESG organizacji. Envirly wspiera w raportowaniu zgodnym z bieżącymi wymaganiami regulacyjnymi (VSME, CSRD), estymacją śladu węglowego organizacji i produktu. Posiada m.in. certyfikaty zgodności z normą - ISO 14064-1 i GHG PROTOCOL wydane przez niezależną instytucję TUV Nord.