Logo

SZKOLNA PRZESTRZEŃ ODPRĘŻENIA w SP3 w Zielonce - zakup wyposażenia do zagospodarowania przestrzeni szkolnej

Prowadzona przez Organizację:
Szkoła Podstawowa nr 3 w Zielonce
Zielonka
Dziękujemy, że jesteś z nami!
Mamy dla Ciebie ważną informację.

Wasze zaangażowanie przerosło nasze oczekiwania! W efekcie w ostatnich dniach zaobserwowaliśmy Waszą wzmożoną aktywność i ogromną liczbę przesyłanych paczek, co może spowodować wydłużony czas oczekiwania na kuriera oraz odbioru przesyłek, a także opóźnienie w przesłaniu maila z informacjami o rozliczeniu Twojej darowizny.

Korytarze szkolne to miejsce w których uczniowie spędzają kilka godzin dziennie. To miejsce, w którym powinni znaleźć warunki do odprężenia i rozrywki, by lepiej potem móc się skupić na lekcjach. Niestety przestrzeń szkolna daje do tego niewielkie możliwości. Nasi uczniowie naszkicowali wymarzone innowacje oraz przejrzeli rozwiązania stosowane w innych szkołach. Teraz czas na pozyskiwanie środków i stopniowe zmienianie korytarzy na bardziej przyjazne, dzięki zakupom m. in. puf, siedzisk, zieleni, gier i zabaw ruchowych.

Szkolne korytarze to miejsce, w którym uczniowie spędzają codziennie wiele godzin – nie tylko w drodze na lekcje, ale też podczas przerw, czy oczekiwaniu na obiady. Wierzymy, że przestrzenie wspólne mogą być czymś więcej niż tylko przejściem – mogą stać się miejscem relaksu, integracji, wyciszenia i swobodnej aktywności.

W naszej szkole do pomysłu odmienienia korytarzy podeszliśmy wspólnie: uczniowie określili swoje potrzeby w ankietach oraz podczas narad samorządu szkolnego. Klasy 4–6 przygotowały własne szkice architektoniczne, przedstawiając wizję nowoczesnych i przyjaznych przestrzeni. Najczęściej powtarzające się pomysły zostały zebrane w prezentację, którą samorząd szkolny przedstawił Radzie Rodziców. Teraz wspólnie przechodzimy do działania.

Potrzeby zgłoszone przez uczniów wyraźnie pokazują, że przestrzeń szkolna powinna odpowiadać nie tylko na funkcje użytkowe, ale także emocjonalne i społeczne. Młodzież chce korytarzy, które:

  • umożliwiają relaks i dają poczucie intymności,

  • wypełnione są zielenią i naturalnymi akcentami,

  • zapewniają dostęp do prostych gier, zabaw i książek,

  • dają przestrzeń do spontanicznej aktywności ruchowej,

  • są estetyczne, przytulne i przyjazne,

  • oraz umożliwiają siadanie w grupie, np. na podestach w układzie amfiteatru.

Co ważne – pierwsze meble już zostały zakupione! Środki na ich sfinansowanie pozyskaliśmy samodzielnie: organizując szkolne kawiarenki i otrzymując wsparcie od Rady Rodziców. To pokazało nam, że nasza społeczność potrafi się zjednoczyć i skutecznie działać dla wspólnego celu.

Celem kampanii jest przekształcenie wybranych szkolnych przestrzeni – począwszy od strefy przy stołówce – w przyjazne miejsca do odpoczynku i integracji. W zależności od zebranych środków planujemy zakupić m.in.:

  • pufy i wygodne siedziska,

  • rośliny doniczkowe oraz kwietniki,

  • gry podłogowe i planszowe,

  • dekoracje ożywiające przestrzeń,

  • leżaki lub hamaki do stref wypoczynkowych.

Zmiany rozpoczniemy od korytarza przy stołówce, który ma największy potencjał do adaptacji, ale w dalszej perspektywie chcielibyśmy zająć się także innymi miejscami – np. trawnikiem przed salą odpoczynku na długiej przerwie czy szkolnym patio.

Kampania ma także wymiar wychowawczy i społeczny:

  • zwiększa sprawczość uczniów – to oni są inicjatorami zmian,

  • buduje poczucie wspólnoty – łącząc uczniów, nauczycieli, rodziców i lokalną społeczność,

  • rozwija kreatywność, odpowiedzialność i współpracę,

  • wzmacnia identyfikację młodzieży z przestrzenią szkolną, czyniąc ją bardziej „własną”,

  • uczy, że nawet małe działania mogą prowadzić do realnej zmiany – społecznej, estetycznej i funkcjonalnej.

Dzięki udziałowi w ogólnopolskiej kampanii „Ubrania do oddania”, każda torba przekazanych ubrań realnie przybliża nas do celu. Zamiast lądować na wysypiskach, niepotrzebna odzież dostaje drugie życie, a my wspólnie zmieniamy szkołę na lepsze.

Do akcji może przyłączyć się każdy – uczniowie, rodziny, znajomi, sąsiedzi. Razem pokażmy, że szkoła może być miejscem, które nie tylko uczy, ale też inspiruje, łączy i wspiera.