Głównym celem kampanii jest podniesienie poziomu świadomości nas wszystkich dotyczącej drugiego obiegu odzieży, uwrażliwienie na to, że warto podejmować świadome decyzje konsumenckie oraz budować poczucie swojego wpływu na środowisko wokół nas. Dając drugie życie odzieży, nie tylko dbamy o środowisko, ale też zapewniamy realne korzyści dla naszej szkolnej społeczności.
W dzisiejszym świecie większość rzeczy dostępna jest na wyciągnięcie ręki, nie trzeba nawet szczególnego wysiłku, żeby wyszukać to, co nas interesuje i płynnie przejść do realizacji naszych planów. Dotyczy to również odzieży, która właściwie zalewa nas z każdej strony, czy to w galeriach handlowych czy na ulicznych reklamach. To wszystko jest fantastyczne, to niesamowity potencjał, możliwość wyrażenia własnej osobowości, realizacji siebie także na tym polu. Chciałbym jednak, aby nasza uwaga skierowała się w stronę odpowiedzialnego korzystania z tych wszystkich możliwości, którymi dysponujemy. Wszystko, co nas otacza może nam służyć, możemy wykorzystać dla naszego wspólnego dobra, aby tak się stało konieczne jest odpowiedzialne podejście. Kwestia wyglądu zewnętrznego, ubioru dla większości z nas odgrywa istotną rolę. Jest to łatwo dostępny środek do wyrażenia własnych przekonań, do wyrażenia identyfikacji z daną grupą społeczną, podkreślenia swojej indywidualności. Dokonywanie zakupów w tzw. "sieciówkach" ma swoje wady i zalety, są to produkty łatwo dostępne, wspólne dla wielu z nas, a przez to dające poczucie wspólnoty - to bardzo ważne. Zachęcam jednak do korzystania z odzieży z drugiego obiegu, która bardzo często jest absolutnie wyjątkowa, niepowtarzalna, z reguły jakością nie odbiegająca od "sieciówek", a często nawet je przewyższająca. W second handach można znaleźć mnóstwo odzieżowych perełek, można mieć z tego niesamowitą frajdę!
I kolejna istotna kwestia w kontekście naszej kampanii to świadome używanie odzieży, czyli traktowanie jej jako dobra, które może posłużyć nie tylko nam, ale też innym osobom w naszym otoczeniu. Zdarza się tak, że po jakimś czasie dany element garderoby po prostu nam się znudzi, przestanie nam odpowiadać, warto w takiej sytuacji może wymienić się z kimś ubraniem lub po prostu kogoś nim obdarować. Dzięki temu nie trafi ono do kosza na śmieci, a zakładając, że jest w pełni użyteczne i w dalszym ciągu cieszy oko, może też ucieszyć kogoś innego!
Przy okazji naszej kampanii warto też podkreślić samą kwestię dokonywania zakupów. Z pewnością każdemu z nas zdarza się kupić coś pod wpływem chwili, zaszaleć, pod wpływem emocji, radości kupić sobie jakiś super ciuch. I pięknie, to bardzo ważne i potrzebne! Zachęcam jednak, aby dążyć do jak najbardziej świadomego dokonywania zakupów, do sięgania po te rzeczy, których realnie potrzebujemy, które spełniają nasze aktualne potrzeby, a nie takich, które podpowiada nam reklama czy promocyjna cena (która de facto często niewiele ma wspólnego z prawdziwą obniżką).