Logo

Zapomniane ubrania wspierają Seniorów #wGdyni

Kampania CSR
Data zakończenia:
01.03.2024
Gdynia

Polski Związek Emerytów, Rencistów i Inwalidów jest Stowarzyszeniem ogólnopolskim - Oddział Rejonowy w Gdyni zrzesza blisko 1000 członków ze wszystkich dzielnic naszego Miasta, którzy korzystają z naszych ofert. Organizacja utrzymuje się ze składek członkowskich oraz darowizn na naszą działalność Statutową. Organizujemy dla tej grupy mieszkańców Gdyni: gimnastykę rekreacyjną, turystykę krajową i zagraniczną oraz wiele form rozrywek i spotkań. Dzięki zebranym środkom będziemy mogli realizować nasze działania statutowe. http://www.emeryci-gdynia

Czy wiesz, że aż 2/3 konsumentów pozbywa się ubrań, które nadal nadają się do wykorzystania? 22% niepotrzebnej odzieży lub obuwia wyrzucanych jest do kosza na śmieci, skąd finalnie trafiają na wysypisko, bez możliwości odzyskania surowców.

Zróbmy z nich dobry użytek!

Każde ubranie, które trafi do drugiego obiegu to zmniejszony negatywny wpływ branży odzieżowej na stan naszej planety. Produkcja jednego bawełnianego t-shirta wymaga 2 700 litrów wody! Oddawajmy niepotrzebne ubrania i korzystajmy z tych, które inni wprowadzają ponownie do użycia.

Mając świadomość wpływu branży tekstylnej na środowisko Miasto Gdynia i marka Ubrania Do Oddania współpracują w zakresie zbierania zbędnych tekstyliów.

Zachęcamy do przekazywania niepotrzebnych, ale czystych:

•      ubrań: damskich, męskich i dziecięcych

•      butów połączonych w pary

•      akcesoriów, np. pasków, torebek, czapek, szalików

•      tekstyliów domowych, np. obrusów, kocy

spakowanych w kartony (min. 10 kg) odbieranych przez bezpłatnego kuriera z dowolnej lokalizacji  - kliknij POMAGAM

Mniejsze ilości można oddawać w punktach stacjonarnych w GDYNI w godzinach ich otwarcia. W kampanii wspierającej seniorów udział bierze:

Centrum Aktywności Seniora, ul. 3 Maja 27

Ubrania Do Oddania wprowadzą jak największą ilość pozyskanej odzieży do drugiego obiegu, a za każdy kilogram rzeczy przekażą 1 zł Fundacji “Gdyński Most Nadziei”.

„Pilotaż kampanii, podczas którego zebrano blisko 10 ton tekstyliów, z czego ok. 93% zostało wprowadzonych do drugiego obiegu, pokazuje jak wielkie zasoby mamy w swoich szafach i jakie znaczenie ma gospodarka cyrkularna. Mamy świadomość, że branża tekstylna ma wielki wpływ na środowisko – zarówno na etapie produkcji, jak i radzenia sobie z nadmiarem zasobów, uznawanych przez niektórych za odpady. Dlatego kampania organizowana wspólnie z marką Ubrania do oddania pozwala na pozostawienie jak największej ilości rzeczy w dalszym użyciu, zwiększanie świadomości mieszkańców na temat branży mody i jednocześnie wsparcie gdyńskich organizacji pozarządowych dzięki zebranym tekstyliom. Zachęcam do przeglądania szaf, dzielenia się tym, co nam niepotrzebne, a także korzystania z mody drugoobiegowej” – mówi Michał Guć, wiceprezydent Gdyni ds. innowacji.

Marka Ubrania Do Oddania od 2018 roku redefiniuje pojęcie drugiego obiegu na rynku tekstylnym. Przekazała już ponad 1,3 miliona złotych do organizacji pożytku publicznego, przeprowadziła ponad 600 kampanii charytatywnych, stworzyła sieć sklepów “Butik Cyrkularny” i “UDO Second Hand” dostępnych w najlepszych galeriach handlowych oraz współpracuje z Komisją Europejską w zakresie strategii UE na rzecz zrównoważonych wyrobów włókienniczych w obiegu zamkniętym.

Współpraca z marką Ubrania Do Oddania świetnie wpisuje się w działania “Gdynia w klimacie” - programu, który rozwijany jest od blisko roku, a skupia się na szeroko pojętej edukacji mieszkańców, angażowania ich w działania zmniejszające konsumpcję oraz promujące postawę ekologiczną rozumianą m.in. jako rozsądne korzystanie z zasobów i podejmowanie decyzji z myślą o ich wpływie na naszą planetę.

www.gdynia.pl/tekstylia